PODZIM 1997

Stejně rychle jak odtekla velká voda z Moravy, tak i takovým šmuňkem se prázdniny nachýlily do svého konce. A my, vodáci zocelení již jinde zmiňovanými řekami Francie, Švýcarska, Itálie, Rakouska a Německa nebo takovými libovými povodňovými Stvořidly a především tvrdým týdenním pobytem na Vltavě, si samozřejmě jen stěží necháme ujít pravá podzimní vodácká dobrodružství.
První zářijová sobota a neděle probíhala ve znamení slalomového klání na vltavském kanále pod Lipnem. I my jsme sem vyslali své zástupce a ne náhodou si kanál "očuchávali" mimo soutěž. Od té doby jedna z mladších borkyň nosí kolem krku krunýř. Za zmínku stojí i fakt, že došlo k drobnému selhání automobilu značky Ford, a tak naši kamarádi dojeli do Prahy s drobným časovým prodlením.
Za daleko masovější je třeba považovat dvoudenní seriál VTJZ na karlovarských řekách, který se pořádal 13. a 14.září. Obvykle tento podnik absolovujeme auty, ale tentokrát se podařilo naplnit autobus, čímž se zjednodušil celý provoz podél vody. Sobotní ráno se v obci Březová fasují čísla s logem Prion Cupu. V této souvislosti je třeba neopomenout fakt, že startovní čísla byla slosovatelná a majitel vítězného čísla obdržel značkové kajakářské pádlo Prion. Onen šťastný byl z našich řad s číslem 19. Všichni mu vcelku upřímně blahopřáli, až na jeho mladší a závistivou sestru, kterou postihl krátký záchvat zuřivosti. Tomáš na Střele A teď již vzůru na vodu. Ve srovnání s minulými lety byla o poznání kalnější. Jednotlivé posádky si to drandily po proudu vpřed, občas tu byla vidět zřetelná snaha projet brankou nebo si zablbnout v místech k tomu příhodných. A to už se před námi objevuje navigace - vjíždíme do Karlových Var (pro neznalé připomínám, že se nacházíme na řece Teplé). Jako každý rok tu stojí na mostech houfy návštěvníků, kteří popíjejí léčivé patoky, mávají a fotografují ty lodičkáře pod sebou. Při průjezdu kolonádou je třeba překonat několik stupňů, ve kterých se nachází válec. Pro některé jezdce to bývá konec suchým věcem, vůbec nejhůře mohou dopadnout ti, kteří si v těchto místech tak libují, že jsou posléze nuceni opustit svoji loď. Co bychom to byli za tým, kdyby mezi námi alespoň jeden takový nebyl! Po soutoku Teplé s Ohří nás po chvíli čeká autobus. Odevzdáváme čísla a na oplátku dostáváme oplatku s čajem. Zaručená zpráva říká, že voda do Lomnického potoka, který následuje, nateče z tamní přehrady po čtvrté hodině. Zájemci o tento trochu těžší tok byli na místě včas, jen voda byla puštěna o hodinu později. Na soutoku tohoto potoka s Teplou se připojují adepti o opětovný průjezd Karlovými Vary, mnohdy v pozměněných sestavách. Za drobného deštíku nakládáme, převlékáme se a vyrážíme ke Střele, kde se utáboříme přímo na břehu této malebné říčky. Večer je jako obvykle veselo, oheň plápolá a mezi slabšími povahami, jenž usínají ve svých šláfsacích, se za svitu luny line čarokrásné cikánské gé.
Bohouš a Míla zvaný Ludva V neděli ráno se nám poněkud ochladilo. Za infarktového převlékání za autobusem jsme u nejedné lahve se zahřívacími prostředky spatřili dno. Opět dostáváme čísla a vyrážíme vpřed na úvodní jez. Kousek za ním se hned třem našim borcům najednou vymstilo pomáhat si do stabilizované polohy pádlem o dno (tzv.Jaroňovo bidlo). Kuriózně si všichni tři přivodili na chlup stejné zranění. Ukázalo se, že s vyhozenými rameny nemohou pokračovat, a tak vyhledali odborné ošetření. Sympatická, ke konci ovšem trochu únavná řeka nás po několika hodinách dopravila do míst včerejšího tábořiště. Po vrácení numer dostáváme tradiční chleba se sádlem. K autobusu dorazili také naši tři zranění s řádně zafixovanými krizovými místy na těle a nezbývá už nic rozumnějšího, než návrat do Prahy.
Veltrusy Z původně plánované Sázavy se nakonec vzhledem ke stavu vody vyklubaly Veltrusy. V našem seskupení se objevují noví členové a ty je třeba řádně otestovat a to po všech stránkách. Na spestření programu máme s sebou, raft se kterým jsme se vyblbli až až. Když se setmělo, bylo na místě řádně prodiskutovat způsob získání modrých knížek u našich dvou kolegů. V neděli odpoledne jsme po poněkud ospalejším ježdění vyrazili směr Praha.
Alenka a burčák Každý správný vodák musí uznat, že voda je i v burčáku. A proto jsme si na 4. a 5.října naplánovali vlastivědný výlet (pod heslem: poznáváme krásy vlasti) k našemu východnímu spojenci z Jižní Moravy, který nám při pravidelných návštěvách otvírá svoje malé království. Po načerpání energie je nám vždycky o poznání lépe a s pohodou na těle i na duši (až na vyjímky) se vracíme do uspěchaného velkoměsta.
Vavřinecký potok Druhý řijnový víkend dochází k menší diferencovatelnosti. Naši mladí odjíždí v sobotu 11. do Týnce nad Sázavou, aby tam mohli přenášet teorii do praxe a zůstávají tam i přes neděli. Poněkud lukrativnější záležitostí se pro většinu stává nedělní sjezd Vavřineckého potoka. Akce po všech stránkách vyšla, voda neměla chybu a nechyběly ani ty naše vpodstatě dobře míněné špatnosti. Nutno podotknout, že zde byl neobvyklý poměr kajaků a kánoí 6:6. V Kostelci nad Černámi lesy jsme při zpáteční cestě poobědvali a zase zpět do Prahy.
Hřenská Kamenice Na neděli 1.listopadu jsme si nechali jako lahůdku zdolání Hřenské Kamenice. Pro drtivou většinu z nás to byla první listopadová voda vůbec. Tok byl klidný a my ho bez větších problémů za postupného denního ochlazování pokořili. Občané povětšinou německé národnosti si nás v Hřensku jistě v skrytu duše rozdělili na cvoky a blázny. Ale z toho si my příliš těžkou hlavu neděláme.
Je tu prosinec,sníh spíše nic než moc a tak je třeba věřit že 3.ročník splouvání Vánoční Sázavy bude povedený. V Týnci nás 23.prosince ráno přivítalo celkem slušné počasí a relativně příznivý vodní stav. Za tradičního pochrochtávání videokamery dáváme AHOJ řece i letošnímu roku na vodě vůbec. Neseni vlnkami, usrkáváme rumíček a jiné pochoutky a vychutnáváme naše extravagantí počínání.
Nezbývá,než se těšit na rok následující a doufat,že přinese spoustu pěkných vodáckých zážitků. Ale o tom zase někdy jindy, samozřejmě na našich vodáckých stránkách.